ANKIETA
SU
I
semestr roku szk. 2015/16
Gimnazjum
EKOLA
(wybór)
1. Czy byłbyś / byłabyś
zainteresowany/a spotkaniem z Prezydentem Wrocławia, p. Rafałem Dutkiewiczem
Odpowiedzi TAK:
Kl. 3a -
87,5 %
Kl. 3b -
60 %
Kl. 2 -
70 %
Kl. 1 -
50 %
Średnia
Gim.: 67%
2. Z którym z polskich polityków
chciałbyś spotkać się najbardziej?:
Ryszard
Petru - 28 osób
3. Czy byłbyś / byłabyś
zainteresowany/a spotkaniem dotyczącym życia we współczesnej Japonii?
Odpowiedzi TAK:
Kl. 3a -
75 % na tak.
Kl. 3b -
60 % na tak
Kl. 2 - 70%
na tak.
Kl. 1 -
50% na tak.
Średnia
Gim.: 64%
4. Czy przyszedłbyś / przyszłabyś na
Bal Gimnazjalny, gdyby taki był zorganizowany?
Odpowiedzi TAK:
Kl. 3a -
53,3 %
Kl. 3b -
70 %
Kl. 2 -
80 %
Kl. 1 -
57,1 %
Średnia
Gim.: 65%
5. Jak, Twoim zdaniem, Bal taki powinien
wyglądać?
- organizowany wieczorem, z dobrą
muzyką i dobrym jedzeniem, może w uroczystych strojach?, bez nauczycieli i
rodziców, z osobną cichą salą gdzie można byłoby usiąść i porozmawiać, z
konkursami.
6.Które działania Sejmiku
Uczniowskiego przeprowadzone w I semestrze uważasz za najciekawsze? Wybierz tylko trzy z nich. Przy
najciekawszym wpisz 3, przy drugim w kolejności wpisz 2, przy trzecim 1:
1 miejsce: spotkanie z W. Frasyniukiem – 96 pkt.,
2 miejsce: debata poświęcona Mowie Nienawiści – 72,
3 miejsce: kiermasze ciast – 46,
4 miejsce: szkolny Halloween – 44,
5 miejsce: kiermasz i loteria na WOŚP – 38.
7.Jak sądzisz, które kwestie
powinny być zrealizowane najszybciej w II semestrze? (Wybierz pięć z nich. Przy najważniejszej wpisz 5, i potem
odpowiednio 4, 3, 2 i 1):
1 miejsce: przekazywanie drogą mailową wszystkim uczniom
EKOLI informacji podejmowanych podczas spotkań Prezydium SU – 123 pkt.,
2 miejsce: montaż głośników na I piętrze – 101,
3
miejsce: przekazywanie informacji przez szkolny Radiowęzeł – 86,
4 miejsce: spotkanie
Prezydium SU, dyrekcji i grupy nauczycieli dotyczące systemu oceniania (WSO) –
83,
5
miejsce: otwarte spotkania Prezydium SU – 77.
8. Czy jesteś
usatysfakcjonowany z dotychczasowej pracy Sejmiku Uczniowskiego?
Odpowiedzi TAK:
Kl. 3a –
93.7 %
Kl. 3b –
66.6 %
Kl. 2 -
80 %
Kl. 1 -
50 %
Średnia
Gim.: 72.5%.
Sejmik Uczniowski EKOLI został oceniony
dobrze (72.5% uczniów tak uważa).
Uczniowie są zadowoleni z pracy SU w I sem. Wydaje się, że chcą współuczestniczyć w działaniach przez SU podejmowanych.
Uczniowie lubią być ze sobą, słuchać siebie, wchodzić ze sobą w interakcje, dowiadywać się rzeczy nowych, mądrych i ciekawych, stąd tak wysoko na liście rzeczy najlepszych i najciekawszych zrealizowanych w I sem. znalazła sie Debata Oksfordzka (2 miejsce).
Uczniowie chcą także spotykać się gośćmi, którzy przychodząc do EKOLI mieliby im do opowiedzenia coś istotnego, niebanalnego i ważnego, Stąd tak wysoko zostało ocenione (1 miejsce) spotkanie z Panem Władysławem Frasyniukiem.
Zalecałbym:
- żeby uczniowie chcieli
współuczestniczy w pracach SU - muszą rozumieć i wiedzieć, trzeba ich
informować, dlatego za rzecz najważniejszą do pracy w II sem. uważam
transparentność, oraz dotarcie do wszystkich uczniów EKOLI z każdą, nawet
najmniejszą informacją, propozycją, wątpliwością itd., itp. Pozwoli to:
a) po pierwsze utrzymać i tak już wysoki
stopień poparcia działań SU,
b) po drugie przyciągnie do SU tych dziś
niezdecydowanych i zle SU oceniających (w ankiecie przekazywanie
drogą mailową wszystkim uczniom EKOLI informacji podejmowanych podczas spotkań
Prezydium SU otrzymało najwięcej punktów, co oznacza że jest działaniem najbardziej
pożądanym i oczekiwanym przez uczniów),
- idąc tropem spotkania z P. W. Frasyniukiem,
poleciłbym zaprosić do EKOLI, np.:
a) Rafała Dutkiewicza, prezydenta Wrocławia (ZA
opowiedziało się aż 67% ankietowanych),
b) osobę, która opowie o życiu współczesnej
Japonii,
c) oraz byłego koszykarza Śląska Wrocław,
reprezentanta Polski, legendę wrocławskiej koszykówki, Adama Wójcika,
- zorganizować Bal Gimnazjalisty (skoro 65%
uczniów tego chce, z tego aż 80% z kl. 2 Gim.! – należy to bezwzględnie wykorzystać
i włączyć kl. 2 Gim. w Balu organizację),
- przygotować jeszcze dwie, może trzy? Debaty
Oksfordzkie, które dotykać będą aktualnych (palących) problemów,
- przypominać Pani Dyrektor o konieczności
zamontowania na I piętrze głośników. Uczniowie potrzebują nie tylko muzyki w
szkolnym Radiowęźle, ale - jak się okazuje, i na całe szczęście - również
słowa.
Osobną kwestią pozostaje relacja z klasą 1 Gim.
(niskie procentowe poparcie większości kwestii).
Należy wejść do kl. 1 Gim. na lekcję wych., i w
obecności wychowawczyni klasy zapoznać klasę ze strukturą SU, pokazać obecność
SU w Internecie, przedstawić podjęte przez SU w I sem. działania i starania, i
przede wszystkim gorąco zachęcić ich do współpracy, oferując im już teraz
możliwość współprzygotowania jednej z najbliższych imprez / działań SU.
Opiekun Sejmiku Uczniowskiego
Andrzej Polański