ANKIETA SU I semestr roku szk. 2015/16


ANKIETA SU
I semestr roku szk. 2015/16


Gimnazjum EKOLA
(wybór)



1.       Czy byłbyś / byłabyś zainteresowany/a spotkaniem z Prezydentem Wrocławia, p. Rafałem Dutkiewiczem
Odpowiedzi TAK:
Kl. 3a - 87,5 %
Kl. 3b - 60 %
Kl. 2 - 70 %
Kl. 1 - 50 %
Średnia Gim.: 67%

2.       Z którym z polskich polityków chciałbyś spotkać się najbardziej?:
Ryszard Petru - 28 osób

3.       Czy byłbyś / byłabyś zainteresowany/a spotkaniem dotyczącym życia we współczesnej Japonii?
Odpowiedzi TAK:
Kl. 3a - 75 % na tak.
Kl. 3b - 60 % na tak
Kl. 2 - 70% na tak.
Kl. 1 - 50% na tak.
Średnia Gim.: 64%

4.       Czy przyszedłbyś / przyszłabyś na Bal Gimnazjalny, gdyby taki był zorganizowany?
Odpowiedzi TAK:
Kl. 3a - 53,3 %
Kl. 3b - 70 %
Kl. 2 - 80 %
Kl. 1 - 57,1 %
Średnia Gim.: 65%

5.       Jak, Twoim zdaniem, Bal taki powinien wyglądać?
- organizowany wieczorem, z dobrą muzyką i dobrym jedzeniem, może w uroczystych strojach?, bez nauczycieli i rodziców, z osobną cichą salą gdzie można byłoby usiąść i porozmawiać, z konkursami.


6.Które działania Sejmiku Uczniowskiego przeprowadzone w I semestrze uważasz za najciekawsze? Wybierz tylko trzy z nich. Przy najciekawszym wpisz 3, przy drugim w kolejności wpisz 2, przy trzecim 1:
1 miejsce: spotkanie z W. Frasyniukiem – 96 pkt.,
2 miejsce: debata poświęcona Mowie Nienawiści – 72,
3 miejsce: kiermasze ciast – 46,
4 miejsce: szkolny Halloween – 44,
5 miejsce: kiermasz i loteria na WOŚP – 38.

7.Jak sądzisz, które kwestie powinny być zrealizowane najszybciej w II semestrze? (Wybierz pięć z nich. Przy najważniejszej wpisz 5, i potem odpowiednio 4, 3, 2 i 1):
1 miejsce: przekazywanie drogą mailową wszystkim uczniom EKOLI informacji podejmowanych podczas spotkań Prezydium SU – 123 pkt.,
2 miejsce: montaż głośników na I piętrze – 101,
3 miejsce: przekazywanie informacji przez szkolny Radiowęzeł – 86,
4 miejsce: spotkanie Prezydium SU, dyrekcji i grupy nauczycieli dotyczące systemu oceniania (WSO) – 83,
5 miejsce: otwarte spotkania Prezydium SU – 77.

8. Czy jesteś usatysfakcjonowany z dotychczasowej pracy Sejmiku Uczniowskiego?
Odpowiedzi TAK:
Kl. 3a – 93.7 %
Kl. 3b – 66.6 %
Kl. 2 - 80 %
Kl. 1 - 50 %
Średnia Gim.: 72.5%.




Sejmik Uczniowski EKOLI został oceniony dobrze (72.5% uczniów tak uważa).

Uczniowie są zadowoleni z pracy SU w I sem. Wydaje się, że chcą współuczestniczyć w działaniach przez SU podejmowanych.

Uczniowie lubią być ze sobą, słuchać siebie, wchodzić ze sobą w interakcje, dowiadywać się rzeczy nowych, mądrych i ciekawych, stąd tak wysoko na liście rzeczy najlepszych i najciekawszych zrealizowanych w I sem. znalazła sie Debata Oksfordzka (2 miejsce).

Uczniowie chcą także spotykać się gośćmi, którzy przychodząc do EKOLI mieliby im do opowiedzenia coś istotnego, niebanalnego i ważnego, Stąd tak wysoko zostało ocenione (1 miejsce) spotkanie z Panem Władysławem Frasyniukiem.

Zalecałbym:
- żeby uczniowie chcieli współuczestniczy w pracach SU - muszą rozumieć i wiedzieć, trzeba ich informować, dlatego za rzecz najważniejszą do pracy w II sem. uważam transparentność, oraz dotarcie do wszystkich uczniów EKOLI z każdą, nawet najmniejszą informacją, propozycją, wątpliwością itd., itp. Pozwoli to:
a) po pierwsze utrzymać i tak już wysoki stopień poparcia działań SU,
b) po drugie przyciągnie do SU tych dziś niezdecydowanych i zle SU oceniających (w ankiecie przekazywanie drogą mailową wszystkim uczniom EKOLI informacji podejmowanych podczas spotkań Prezydium SU otrzymało najwięcej punktów, co oznacza że jest działaniem najbardziej pożądanym i oczekiwanym przez uczniów),
- idąc tropem spotkania z P. W. Frasyniukiem, poleciłbym zaprosić do EKOLI, np.:
a) Rafała Dutkiewicza, prezydenta Wrocławia (ZA opowiedziało się aż 67% ankietowanych),
b) osobę, która opowie o życiu współczesnej Japonii,
c) oraz byłego koszykarza Śląska Wrocław, reprezentanta Polski, legendę wrocławskiej koszykówki, Adama Wójcika,
- zorganizować Bal Gimnazjalisty (skoro 65% uczniów tego chce, z tego aż 80% z kl. 2 Gim.! – należy to bezwzględnie wykorzystać i włączyć kl. 2 Gim. w Balu organizację),
- przygotować jeszcze dwie, może trzy? Debaty Oksfordzkie, które dotykać będą aktualnych (palących) problemów,
- przypominać Pani Dyrektor o konieczności zamontowania na I piętrze głośników. Uczniowie potrzebują nie tylko muzyki w szkolnym Radiowęźle, ale - jak się okazuje, i na całe szczęście - również słowa.

Osobną kwestią pozostaje relacja z klasą 1 Gim. (niskie procentowe poparcie większości kwestii).
Należy wejść do kl. 1 Gim. na lekcję wych., i w obecności wychowawczyni klasy zapoznać klasę ze strukturą SU, pokazać obecność SU w Internecie, przedstawić podjęte przez SU w I sem. działania i starania, i przede wszystkim gorąco zachęcić ich do współpracy, oferując im już teraz możliwość współprzygotowania jednej z najbliższych imprez / działań SU.


Opiekun Sejmiku Uczniowskiego

Andrzej Polański