PREZYDIUM SU EKOLI 2015/16

Fot. Dominika Kozłowska                                                                                                              
Od zawsze robiłem, co w mojej mocy, aby życie toczące się dookoła było jak najlepsze. Moim sposobem na współtworzenie otaczającej nas rzeczywistości jest właśnie aktywne uczestnictwo w życiu szkolnym. Jako marszałek nabyłem bardzo ważną umiejętność słuchania innych, rozumienia tego, że cudze pomysły są tak samo dobre, jak moje. Nauczyłem się wypracowywania kompromisów w sytuacjach, kiedy inni patrzą na problemy w odmienny sposób. Ważne jest, aby słuchać innych i wspólnie wybierać najlepsze rozwiązania.
Grzegorz Gajewski
Marszałek Gimnazjum Sejmiku Uczniowskiego EKOLA

Jestem uczennica klasy V, zostałam wybrana Marszłkiem SP. Moje  pojęcie o możliwościach, o zmianach, o społeczeństwie, o organizacji jest tylko ograniczone wiekiem. Juz dzisiaj doświadczam praw i możliwości jakie są przede mną.  Pozwólcie mi być obok siebie, przyglądać sie, przysłuchiwać i cały czas uczyć sie... jestem przecież w szkole : )
Sylwia Popek
Marszałkini Szkoły Podstawowej Sejmiku Uczniowskiego EKOLA

Uważam, że świat, że państwo, że szkoła, ogólnie wszystkie instytucje, w definicji mają i muszą mieć wpisane słowo "demokracja". Na współdecydowaniu opiera się całe społeczeństwo, na tym powinna opierać się współpraca między ludźmi. To, że mogę wpływać na moje otoczenie, na sytuacje nie tylko w moim domu, ale w całym państwie (za niedługo już w pełni!) jest najpiękniejszym prezentem, bardzo potrzebnym, jaki kiedykolwiek dostałam, motywuje mnie to do korzystania z tej możliwości - zmieniania świata dookoła mnie, mam nadzieje, na lepsze.
Agnieszka Pelc
Koordynatorka projektu: Szkoła demokracji

Samorząd uczniowski to pewna umowa pomiędzy uczniami a ich reprezentacją, polegająca na wspólnym działaniu do zamierzonego celu. Podczas pracy nabywamy świadomości uczestniczenia w życiu społecznym, umiejętność negocjacji, asertywności oraz rozwiązywania problemów. Samorząd daje możliwość decydowania o tym, co ma się odbywać w szkole - miejscu, w którym spędzamy około ośmiu godzin dziennie. Jest w nim szeroki wachlarz możliwości samokształcenia - od Ciebie zależy, czy chcesz z niego skorzystać i przyłączyć się do działań. Czekamy na wszystkich chętnych, zaangażowanych i niebiernych :)
Oliwka Pordzik
Skarbnik Sejmiku Uczniowskiego, Koordynatorka Szkolnej Kroniki Filmowej

Organizacja, wprowadzanie w życie nowych pomysłów czy dążenie do jeszcze lepszych relacji pomiędzy klasami wiążą się z dużą odpowiedzialnością. Dlatego współpraca jest podstawą przy działaniu. Satysfakcja z tego, że mamy możliwość zmiany czegoś na lepsze jest ogromna. Wpływa do nas coraz więcej pomysłów, które tylko czekają na ich realizację :)
Ada Trybuchowska
Sekretarz Sejmiku Uczniowskiego

Odwaga i zaangażowanie.
Może być Coś nad możliwość współdecydowania? Współorganizować, współtworzyć, mieć poczucie, że To zależy ode mnie.
Ale mozół z tym. Trzeba chcieć, mieć pomysł, przekonać do niego, wziąć odpowiedzialność. Wreszcie - być odważnym.
Pewnie, że można nic nie robić (tylko po co?). Ale nie robiąc nic, być ponad to, ważyć sobie i krytykować...?! Wszak, kiedy próbujemy, cały świat ponoć staje się piękniejszy. A my, ponoć, czasami, Pięknie Nieroztropni!
Andrzej Polański
Opiekun Sejmiku Uczniowskiego

    Fot. Andrzej Michałek