Wolonatriat 3GIM 2017


WOLONTARIAT 3 GIM, 2017/18

 I semestr



GRUPY:
1. Ewa Bator (lider), Bartosz Kozłowski, Michał Skalski (wicel.)
2. Aleksandra Karteczka (lider), Tyberiusz Iwanicki, Jan Grodzicki (wicel.)
3. Anna Ciechowska (lider), Vadym Shevchenko, Dominik Syska (wicel.)
4. Zuzanna Daniłowicz (lider), Jakub Piątek, Olivier Waletzko (wicel.)

TERMIN:
- czwartek, 4 lekcja

CZĘSTOTLIWOŚĆ:
- każdego tygodnia jedna grupa

PROGRAM ZAJĘĆ: w załączniku

KOORDYNATOR KLASOWY:
- Ewa Bator,
- Olivier Waletzko

ORGANIZACJA ZAJĘĆ:
- najpóźniej w niedzielę poprzedzającą czwartkowe zajęcia koordynator klasowy musi otrzymać od dwóch grup (grupa wchodząca w czwartek oraz wchodząca w czwartek za tydzień) program zajęć,

- najpóźniej w poniedziałek poprzedzający czwartkowe zajęcia koordynator klasowy musi otrzymane od dwóch grup programy zajęć przedstawić wychowawczyni kl. 2 SP, p. Beacie Michałek,

- najpózniej we wtorek grupa odpowiedzialna za przeprowadzenie zajęć w danym tyg. (dopuszczona do przeprowadzenia zajęć), odbywa spotkanie z wychowawczynią kl. 2 SP, p. Beatą Michałek,

- podczas spotkania p. B. Michałek przedstawiony, omówiony i zaaprobowany zostaje program najbliższych zajęć w kl. 2 SP.

UWAGA:
- program na pierwsze zajęcia - 26 X - przedstawiają dwie pierwsze grupy, i najpóźniej do 22 X – w NIEDZIELĘ - wysyłają go klasowemu koordynatorowi.

TERMINY ZAJĘĆ:
12 X - spotkanie robocze klasy 3 GIM. z p. B. Michałek,
19 X – prezentacja wszystkich grup klasie 2 SP (w obecności wych. kl. 2 SP p. B. Michałek oraz wych. kl. 3 GIM. p. A. Polańskiego),
26 X - grupa 1,
2 XI - grupa 2,
9 XI - grupa 3,
16 XI - grupa 4,
23 XI - grupa 1,
30 XI - grupa 2,
7 XII - grupa 3,
14 XII  - grupa 4,
Styczeń - zajęcia podsumowujące.

REGULAMIN:

  • W Wolontariacie uczestniczy cala klasa 3 GIM.
  • Projekt koordynują:
  • - ze strony uczniów klasy 3 GIM. – Ewa Bator, klasowy koordynator (w zast. Olivier Waletzko)
  • - ze strony nauczycieli:
  • wychowawczyni klasy 2 SP – Beata Michałek
  • wychowawca klasy 3 GIM. – Andrzej Polański
  • Uczniowie klasy 3 GIM. zostają podzieleni na cztery trzyosobowe grupy
  • Poszczególne grupy prowadzą raz w tygodniu zajęcia z klasą 2 SP
  • Wszyscy uczniowie z grupy są przygotowani do prowadzenia zajęć
  • Uczeń nieprzygotowany do zajęć nie może ich prowadzić
  • Uczeń choć raz nieprzygotowany do zajęć - nie prowadzi więcej zajęć w klasie 2 SP do końca semestru (odpowiednio: I lub II)
  • Uczeń nieobecny na zajęciach prowadzonych przez jego grupę, jeśli chce może nadrobić te zajęcia wchodząc na zajęcia z inną grupą
  • By wolontariat został zaliczony – uczeń nie może mieć żadnej nieobecności nieusprawiedliwionej i nieuzupełnionej (niezaliczonej)
  • Jeśli uczeń ma jedną nieobecność nieusprawiedliwioną i / lub nieuzupełnioną (niezaliczoną) - nie wchodzi więcej do klasy 2 SP na zajęcia do końca semestru (odpowiednio: I lub II)
  • Jeśli uczeń raz w I sem. lub raz w II sem. zostanie nie dopuszczony na zajęcia - nie ma zaliczonego wolontariatu.
  • Każda grupa ma swojego lidera.
  • Liderzy grup są zobowiązani do wysłania koordynatorowi klasowemu programu zajęć najpóźniej w niedzielę poprzedzającą ich czwartkowe zajęcia
  • Program zajęć wysyłają dwie grupy (ta wchodząc na zajęcia w najbliższy czwartek oraz to wchodząca na zajęcia w czwartek za tydzień)
  • Jeśli najpóźniej w niedzielę poprzedzającą czwartkowe zajęcia koordynatorowi klasowemu nie zostanie przesłany program zajęć pierwszej z grup - grupa ta nie prowadzi zajęć w danym tygodniu, i zamiast niej zajęcia prowadzi druga grupa w zastępstwie (pod warunkiem, że jej program zajęć został zatwierdzony przez p. B. Michałek)
  • Jeśli sytuacja powtórzy się choć raz (w I lub II semestrze) dana grupa nie ma zaliczonego wolontariatu
  •  Program zajęć zatwierdza (najpóźniej we wtorek poprzedzający ich czwartkowe zajęcia) wychowawczyni klasy 2 SP.
  • Można zrezygnować z brania udziału w wolontariacie, ale trzeba poinformować o tym fakcie koordynatora klasowego i wychowawcę klasy 3 GIM. 
  • Odnotowywanie udziału uczniów kl. 3 GIM. w zajęciach odbywać się będzie w specjalnie do tego celu przygotowanych Indeksach Wolontariatu, przez ucznia, lidera grupy, klasowego koordynatora, wychowawczynie kl. 2 SP i wychowawcę kl. 3 GIM.
  • Każdy z uczniów uczestniczących w wolontariacie / prowadzących zajęcia w kl. 2 SP jest zobowiązany najpóźniej tydzień po swoich ostatnich grupowych zajęciach w kl. 2 SP (odpowiednio w I w II semestrze) dostarczyć liderowi swojej grupy pisemną ocenę swojej pracy, wraz z wnioskami płynącym z jego uczestnictwa w szkolnym wolontariacie.
  • Zajęcia wszystkich mogą być fotografowane oraz nagrywane.
  • Nagrania i zdjęcia będą służyły tylko i wyłącznie celom dydaktycznym i szkoleniowym.



Klasowy koordynator wolontariatu 
Ewa Bator
Olivier Waletzko
Wychowawczyni klasy 2 SP
Beata Michałek
Wychowawca klasy 3 GIM.
Andrzej Polanski
Dyrektor Szkoły EKOLA
Joanna Lejza




PODPISY UCZNIÓW KLASY 3 GIM.: