Ankieta po I sem. SP

ANKIETA SU
I semestr roku szk. 2015/16

Szkoła Podstawowa EKOLA
(wybór)

1.       Czy przyszedłbyś / przyszłabyś na Bal Szkoły Podstawowej, gdyby taki był zorganizowany?
Odpowiedzi TAK:
Kl. 4 - 40 %
Kl. 5a - 72 %
Kl. 5b - 64 %
Kl. 6 – 68.5 %
Średnia SP: 58%

2.       Jak, Twoim zdaniem, Bal taki powinien wyglądać?
- organizowany wieczorem w udekorowanej auli, z dobrą muzyką i kulą dyskotekową, przy dobrym jedzeniu i piciu, z zabawami i konkursami.

3.       O których działaniach Sejmiku Uczniowskiego przeprowadzonych w I semestrze słyszałeś? Zaznacz je:
1 miejsce: kiermasze ciast – 63 pkt.,
2 miejsce: szkolny Halloween – 60,
3 miejsce: Dzień Życzliwości – 56,
4 miejsce: kiermasz i loteria na WOŚP – 55,
5 miejsce: działalność Radiowęzła – 36,
6 miejsce: debata o Mowie Nienawiści – 35.

4.     Jak sądzisz, które kwestie powinny być najszybciej zrealizowane? (Wybierz tylko pięć z nich. Przy najważniejszej wpisz 5, przy najmniej ważnej 1 itp.):
1 miejsce: przekazywanie drogą mailową wszystkim uczniom EKOLI informacji podejmowanych podczas spotkań Prezydium SU – 77 pkt.,
2 miejsce: przekazywanie informacji przez szkolny Radiowęzeł – 61,
3 miejsce: montaż głośników na I piętrze – 46,
4 miejsce: spotkanie Prezydium SU, dyrekcji i grupy nauczycieli dotyczące systemu oceniania (WSO) – 33,
5 miejsce: budżet SU – 29,
6 miejsce: częstsze ankiety – 25.


5.       Czy jesteś usatysfakcjonowany z dotychczasowej pracy Sejmiku Uczniowskiego?
Odpowiedzi TAK:
Kl. 4 - 60 %
Kl. 5a - 54 %
Kl. 5b - 6 %
Kl. 6 – 36 %
Średnia SP: 44%

Głosy z ankiet:
- Prezydium jest miłe, otwarte i fajne,
-    Prezydium robi rożne fajne rzeczy,
-    Ich działanie to duże korzyści dla szkoły,
-    Niewiele organizują dla SP,
-    Nie słyszę o tym, co robią,
-    Bal został przesunięty!,
-    Zła organizacja imprez,
-    Złe przekazywane informacji.





PODSUMOWANIE


Sejmik Uczniowski EKOLI został oceniony na 44% przez uczniów szkoły podstawowej.
Uczniowie SP nie są zadowoleni z pracy Prezydium SU w I sem. (co prawda mocno zaniża średnią wynik w klasie 5b SP, ale mimo wszystko z wyników pozostałych klas SP Prezydium SU nie powinno być zadowolone).

Wydaje się, że na wyniki ankiety przeprowadzonej w SP mogły mieć wpływ następujące rzeczy:
- zmiana terminu Balu,
- nieinformowanie uczniów klas SP o decyzjach i pomysłach podejmowanych przez Prezydium SU przez Przewodniczących klas,
- niesłuchanie Przewodniczących klas, kiedy Ci informowali o decyzjach i pomysłach podejmowanych przez Prezydium SU,
- zbyt rzadkie spotkania Prezydium SU,
- zła proporcja (na korzyść uczniów Gimnazjum EKOLA) w Prezydium SU.

Oczywistym jest jednak, ze to skupienie się Prezydium SU głównie na Gimnazjum EKOLA spowodowało takie oceny.
Odrobinkę zapomnieliśmy o Szkole Podstawowej, o sensownej dla nich (m.in. do wieku i oczekiwań dostosowanej) ofercie.
Wydawało się Nam, ze robiąc wszystko to, co było podejmowane / organizowane (a wydarzeń było bardzo dużo), z należyta czcią i estyma Prezydium SU zostanie przez uczniów Szkoły Podstawowej ocenione i docenione.

Okazuje się jednak, ze Prezydium SU miało stanowczo za mało do zaproponowania dla SP, znacznie więcej zaś dla Gim, czego przyczyną jest pewnie tak dobry wyniki w Gimnazjum (73.5%) i tak slaby w SP (44%). Co prawda uczniowie SP rzadko wychodzili z inicjatywa, ale mimo wszystko odrobinę I sem. w SP „przespaliśmy”.

Uczniowie SP chcą współuczestniczyć w działaniach przez SU podejmowanych. Trzeba im tylko zaproponować współuczestnictwo, pokazać w jaki sposób mogą inicjatywy podejmować. Trzeba ich – przede wszystkim - nauczyć aktywności samorządowej. To wydaje się najważniejsze!

Uczniowie SP EKOLA lubią być ze sobą, słuchać siebie, wchodzić ze sobą w interakcje, dowiadywać się rzeczy nowych, mądrych i ciekawych.

Na zaproponowanej liście działań Sejmiku Uczniowskiego przeprowadzonych w I semestrze najwyżej zostały przez nich ocenione następujące rzeczy:
- kiermasze, loterie, Halloween i Dzień Życzliwości,
zupełnie inaczej niż w Gimnazjum, gdzie kiermasze, loterie i Halloween znalazły się dopiero PO spotkaniu z W. Frasyniukiem (96 pkt.) i debacie poświęconej Mowie Nienawiści (72 pkt.).

Kwestią niezwykłą / osobną (choć wcale nie do końca) pozostaje wynik ankiety w wymienianej już klasie 5b SP (tylko 6% uczniów klasy uważa, ze Prezydium SU spełnia swoje zadanie! To oczywiście przekłamany wynik, mogący być rezultatem m.in. dwóch kwestii:
- uczennica klasy 5b. rywalizowała z Sylwia Popek o stanowisko Marszalka SU (i – bardzo  mocno popierana przez spora grupę uczniów w klasie – wybory te jednak przegrała, choć prawie wszystkim wydawało się, ze wygra),
- zmieniony został termin Balu, na który szykowało się sporo uczniów kl. 5b.

Mimo, ze klasa 5b aż tak czarno i źle nie widzi pracy Prezydium SU, i dostrzega przeróżne starania, to mimo wszystko przy ocenie końcowej wystawia Prezydium noty niezadowalające. Byłem w klasie 5b po opublikowaniu wyników ankiety, rozmawiałem z nimi na ten temat (a przy okazji przedstawiłem przyczyny przesunięcia Balu, opowiedziałem o strukturze SU, mówiłem także o braku ich zaangażowania w prace SU).

Bazując na spotkaniu i rozmowie z klasa 5b, zalecałbym:

a) kwestie bieżące:
- Bal musi się odbyć,
- jak najszybciej należy wejść do kl. 5b SP na lekcję wych. (a może do każdej klasy SP?),  zapoznać klasę ze strukturą SU, pokazać obecność SU w Internecie, przedstawić podjęte przez SU w I sem. działania i starania, zachęcić wszystkich gorąco do współpracy, oferując im już teraz możliwość współprzygotowania jednej z najbliższych imprez / działań SU,
- poinformować ich (oraz inne klasy SP) o zmianach, które już za chwile zostaną podjęte m.in. w podejściu Prezydium SU do SP, w strukturze Prezydium SU, itd., itp.,
- funkcyjni uczniowie Gimnazjum powinni z większą troska i ochota pochylać się nad inicjatywami (jeśli takie się pojawia) uczniów SP,
- należy powołać zespół, złożony z uczniów SP i Gim. EKOLA, który tylko i wyłącznie będzie zajmował się kwestiami dotyczącymi SP. Mocno pomoże i odciąży to Marszałkinie SP EKOLA Sylwie Popek.

b) kwestie do rozwiązania w ciągu najbliższego miesiąc:
- imprezy takie jak np. Spotkania z ciekawymi ludzmi, Turniej tenisa stołowego powinny być także organizowane dla uczniów SP,

c) kwestie do rozwiązania w ciągu najbliższych trzech miesięcy:
- powinno się zmienić skład procentowy Prezydium SU (dziś jest to 5:9, na korzyść uczniów Gimnazjum EKOLA),
- przypominać Pani Dyrektor o konieczności zamontowania na I piętrze głośników. Uczniowie potrzebują nie tylko muzyki w szkolnym Radiowęźle, ale - jak się okazuje, i na całe szczęście - również słowa.


Opiekun Sejmiku Uczniowskiego

Andrzej Polański