ANKIETA
SU
I
semestr roku szk. 2015/16
Szkoła
Podstawowa EKOLA
(wybór)
1.
Czy przyszedłbyś / przyszłabyś na Bal Szkoły
Podstawowej, gdyby taki był zorganizowany?
Odpowiedzi TAK:
Kl. 4 -
40 %
Kl. 5a -
72 %
Kl. 5b -
64 %
Kl. 6 –
68.5 %
Średnia
SP: 58%
2. Jak,
Twoim zdaniem, Bal taki powinien wyglądać?
- organizowany wieczorem w
udekorowanej auli, z dobrą muzyką i kulą dyskotekową, przy dobrym jedzeniu i
piciu, z zabawami i konkursami.
3.
O których działaniach Sejmiku Uczniowskiego
przeprowadzonych w I semestrze słyszałeś? Zaznacz je:
1 miejsce: kiermasze ciast – 63
pkt.,
2 miejsce: szkolny Halloween –
60,
3 miejsce: Dzień Życzliwości –
56,
4 miejsce: kiermasz i loteria na
WOŚP – 55,
5 miejsce: działalność Radiowęzła
– 36,
6 miejsce: debata o Mowie Nienawiści
– 35.
4.
Jak sądzisz, które kwestie powinny być
najszybciej zrealizowane? (Wybierz tylko pięć z nich. Przy najważniejszej wpisz
5, przy najmniej ważnej 1 itp.):
1 miejsce: przekazywanie drogą mailową wszystkim uczniom EKOLI informacji
podejmowanych podczas spotkań Prezydium SU – 77 pkt.,
2 miejsce: przekazywanie
informacji przez szkolny Radiowęzeł – 61,
3 miejsce: montaż
głośników na I piętrze – 46,
4 miejsce: spotkanie Prezydium SU, dyrekcji i grupy
nauczycieli dotyczące systemu oceniania (WSO) – 33,
5 miejsce: budżet SU – 29,
6 miejsce: częstsze ankiety – 25.
5.
Czy
jesteś usatysfakcjonowany z dotychczasowej pracy Sejmiku Uczniowskiego?
Odpowiedzi TAK:
Kl. 4 -
60 %
Kl. 5a -
54 %
Kl. 5b -
6 %
Kl. 6 –
36 %
Średnia
SP: 44%
Głosy z ankiet:
- Prezydium
jest miłe, otwarte i fajne,
- Prezydium
robi rożne fajne rzeczy,
- Ich
działanie to duże korzyści dla szkoły,
- Niewiele organizują dla SP,
- Nie
słyszę o tym, co robią,
- Bal został przesunięty!,
- Zła organizacja imprez,
- Złe przekazywane
informacji.
PODSUMOWANIE
Sejmik Uczniowski EKOLI został oceniony na 44% przez uczniów szkoły podstawowej.
Uczniowie SP nie są zadowoleni z pracy Prezydium SU w I
sem. (co prawda mocno zaniża średnią wynik w klasie 5b SP, ale mimo wszystko z
wyników pozostałych klas SP Prezydium SU nie powinno być zadowolone).
Wydaje się, że na wyniki ankiety przeprowadzonej w SP
mogły mieć wpływ następujące rzeczy:
- zmiana terminu Balu,
- nieinformowanie uczniów klas SP o decyzjach i pomysłach
podejmowanych przez Prezydium SU przez Przewodniczących klas,
- niesłuchanie Przewodniczących klas, kiedy Ci informowali
o decyzjach i pomysłach podejmowanych przez Prezydium SU,
- zbyt rzadkie spotkania Prezydium SU,
- zła proporcja (na korzyść uczniów Gimnazjum EKOLA) w Prezydium
SU.
Oczywistym jest jednak, ze to skupienie się Prezydium SU głównie na Gimnazjum EKOLA
spowodowało takie oceny.
Odrobinkę zapomnieliśmy o Szkole Podstawowej, o sensownej
dla nich (m.in. do wieku i oczekiwań dostosowanej) ofercie.
Wydawało się Nam, ze robiąc wszystko to, co było
podejmowane / organizowane (a wydarzeń było bardzo dużo), z należyta czcią i
estyma Prezydium SU zostanie przez uczniów Szkoły Podstawowej ocenione i
docenione.
Okazuje się jednak, ze Prezydium SU miało stanowczo za
mało do zaproponowania dla SP, znacznie więcej zaś dla Gim, czego przyczyną
jest pewnie tak dobry wyniki w Gimnazjum (73.5%) i tak slaby w SP (44%). Co
prawda uczniowie SP rzadko wychodzili z inicjatywa, ale mimo wszystko odrobinę
I sem. w SP „przespaliśmy”.
Uczniowie SP chcą współuczestniczyć w działaniach przez
SU podejmowanych. Trzeba im tylko zaproponować współuczestnictwo, pokazać w
jaki sposób mogą inicjatywy podejmować. Trzeba ich – przede wszystkim - nauczyć
aktywności samorządowej. To wydaje się najważniejsze!
Uczniowie SP EKOLA lubią być ze sobą, słuchać siebie, wchodzić
ze sobą w interakcje, dowiadywać się rzeczy nowych, mądrych i ciekawych.
Na zaproponowanej liście działań Sejmiku Uczniowskiego przeprowadzonych w I semestrze najwyżej zostały
przez nich ocenione następujące rzeczy:
- kiermasze, loterie, Halloween i Dzień Życzliwości,
zupełnie inaczej niż w Gimnazjum, gdzie kiermasze, loterie i Halloween znalazły
się dopiero PO spotkaniu z W. Frasyniukiem (96 pkt.) i debacie poświęconej
Mowie Nienawiści (72 pkt.).
Kwestią niezwykłą / osobną (choć wcale nie do końca)
pozostaje wynik ankiety w wymienianej już klasie 5b SP (tylko 6% uczniów klasy
uważa, ze Prezydium SU spełnia swoje zadanie! To oczywiście przekłamany wynik, mogący
być rezultatem m.in. dwóch kwestii:
- uczennica klasy 5b. rywalizowała z Sylwia Popek
o stanowisko Marszalka SU (i – bardzo mocno
popierana przez spora grupę uczniów w klasie – wybory te jednak przegrała, choć
prawie wszystkim wydawało się, ze wygra),
- zmieniony został termin Balu, na który
szykowało się sporo uczniów kl. 5b.
Mimo, ze klasa 5b aż tak czarno i źle nie widzi
pracy Prezydium SU, i dostrzega przeróżne starania, to mimo wszystko przy
ocenie końcowej wystawia Prezydium noty niezadowalające. Byłem w klasie 5b po
opublikowaniu wyników ankiety, rozmawiałem z nimi na ten temat (a przy okazji przedstawiłem
przyczyny przesunięcia Balu, opowiedziałem o strukturze SU, mówiłem także o braku
ich zaangażowania w prace SU).
Bazując na spotkaniu i rozmowie z klasa 5b, zalecałbym:
a)
kwestie bieżące:
- Bal musi się odbyć,
- jak najszybciej należy wejść do kl. 5b SP na
lekcję wych. (a może do każdej klasy SP?), zapoznać klasę ze strukturą SU, pokazać
obecność SU w Internecie, przedstawić podjęte przez SU w I sem. działania i
starania, zachęcić wszystkich gorąco do współpracy, oferując im już teraz
możliwość współprzygotowania jednej z najbliższych imprez / działań SU,
- poinformować ich (oraz inne klasy SP) o zmianach,
które już za chwile zostaną podjęte m.in. w podejściu Prezydium SU do SP, w strukturze
Prezydium SU, itd., itp.,
- funkcyjni uczniowie Gimnazjum powinni z większą
troska i ochota pochylać się nad inicjatywami (jeśli takie się pojawia) uczniów
SP,
- należy powołać zespół, złożony z uczniów SP i
Gim. EKOLA, który tylko i wyłącznie będzie zajmował się kwestiami dotyczącymi
SP. Mocno pomoże i odciąży to Marszałkinie SP EKOLA Sylwie Popek.
b) kwestie do rozwiązania w ciągu najbliższego miesiąc:
- imprezy takie jak np. Spotkania z ciekawymi
ludzmi, Turniej tenisa stołowego powinny być także organizowane dla uczniów SP,
c) kwestie do rozwiązania w ciągu najbliższych trzech miesięcy:
- powinno się zmienić skład procentowy Prezydium SU
(dziś jest to 5:9, na korzyść uczniów Gimnazjum EKOLA),
- przypominać Pani Dyrektor o konieczności
zamontowania na I piętrze głośników. Uczniowie potrzebują nie tylko muzyki w
szkolnym Radiowęźle, ale - jak się okazuje, i na całe szczęście - również
słowa.
Opiekun Sejmiku Uczniowskiego
Andrzej Polański