MOCNE STRONY EKOLI
i PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA
W dniu 22 lutego 2016 r.
w Zespole Szkół EKOLA odbyło się spotkanie przedstawicieli grup focusowych
złożonych z uczniów, rodziców i nauczycieli.
Podczas
spotkania odbyła się dyskusja panelowa, w czasie której uczniowie, rodzice
nauczyciele przedstawili swoje stanowiska na temat funkcjonowania szkoły.
Bardzo
ważne jest to, iż rodzice, uczniowie i nauczyciele podobnie oceniają ZS EKOLA. Nie
wystąpiła polaryzacja stanowisk w najważniejszych kwestiach.
Dzięki
dyskusji panelowej wyłoniły się następujące mocne strony szkoły:
-
Szkoła posiada napisane i realizowane przez nauczycieli programy własne.
-
Utrzymują się wysokie wyniki nauczania, o czym świadczą oceny uzyskiwane na półrocze i koniec roku szkolnego oraz
wyniki egzaminów zewnętrznych.
-
Uczniowie mają duży potencjał edukacyjny – biorą udział w konkursach (finaliści
i laureaci konkursów- w tym najbardziej
prestiżowych zDolny Ślązak i Ślązaczek).
-
Uczniowie są aktywni, chętnie włączają się w realizację projektów, akcji charytatywnych.
- Aktywnie
działa Sejmik Uczniowski – organizowane
są debaty na istotne dla młodzieży tematy.
-
Uczniowie nauczyli się w EKOLI dyskutować, wyrażać swoje opinie.
-
Mocną stroną jest kameralność szkoły, pozwalająca „dotrzeć” do każdego ucznia.
-
Doceniona została wciąż polepszająca się baza i wyposażenie szkoły.
-
Rodzice i uczniowie wysoko ocenili współpracę szkoły z różnymi zewnętrznymi instytucjami
–organizowanie tzw. wyjść edukacyjnych do różnych instytucji kultury i nauki.
Rodzice
czują się partnerami szkoły.
Problemy do
rozwiązania:
-
Większe zróżnicowanie zajęć WF (coś dla chłopców i coś dla dziewczynek).
-
Podczas zajęć muzyki i WF-u należy oceniać przede
wszystkim wysiłek wkładany przez ucznia w realizację zadania.
-
Zmniejszenie godzin w ramowym planie nauczania pozwoliłoby na realizację większej
ilości zajęć do wyboru, zgodnych z zainteresowaniami uczniów.
- Wypracowanie „wspólnego frontu” przez
nauczycieli, uczniów i rodziców na temat korzystania z urządzeń elektronicznych
oraz cyberprofilaktyki.
-
Dawanie przez nauczycieli (zarówno rodzicom jak i uczniowi) dobrej, wyczerpującej
informacji zwrotnej nt. umiejętności, rozwoju i zachowania ucznia.