MOCNE STRONY EKOLI

MOCNE STRONY EKOLI
i PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA


W dniu 22 lutego 2016 r. w Zespole Szkół EKOLA odbyło się spotkanie przedstawicieli grup focusowych złożonych z uczniów, rodziców i nauczycieli.

Podczas spotkania odbyła się dyskusja panelowa, w czasie której uczniowie, rodzice nauczyciele przedstawili swoje stanowiska na temat funkcjonowania szkoły.
Bardzo ważne jest to, iż rodzice, uczniowie i nauczyciele podobnie oceniają ZS EKOLA. Nie wystąpiła polaryzacja stanowisk w najważniejszych kwestiach.

Dzięki dyskusji panelowej wyłoniły się następujące mocne strony szkoły:
- Szkoła posiada napisane i realizowane przez nauczycieli programy własne.
- Utrzymują się wysokie wyniki nauczania, o czym świadczą oceny uzyskiwane  na półrocze i koniec roku szkolnego oraz wyniki egzaminów zewnętrznych.
- Uczniowie mają duży potencjał edukacyjny – biorą udział w konkursach (finaliści i laureaci konkursów-  w tym najbardziej prestiżowych zDolny Ślązak i Ślązaczek).
- Uczniowie są aktywni, chętnie włączają się w realizację projektów, akcji charytatywnych.
- Aktywnie działa  Sejmik Uczniowski – organizowane są  debaty  na istotne dla młodzieży tematy.
- Uczniowie nauczyli się w EKOLI dyskutować, wyrażać swoje opinie.
- Mocną stroną jest kameralność szkoły, pozwalająca „dotrzeć” do każdego ucznia.
- Doceniona została wciąż polepszająca się baza i wyposażenie szkoły.
- Rodzice i uczniowie wysoko ocenili współpracę szkoły z różnymi zewnętrznymi instytucjami –organizowanie tzw. wyjść edukacyjnych do różnych instytucji kultury i nauki.
Rodzice czują się partnerami szkoły.

Problemy do rozwiązania:
- Większe zróżnicowanie zajęć WF (coś dla chłopców i  coś dla dziewczynek).
- Podczas zajęć muzyki i WF-u należy oceniać przede wszystkim wysiłek wkładany przez ucznia w realizację zadania.
- Zmniejszenie godzin w ramowym planie nauczania pozwoliłoby na realizację większej ilości zajęć do wyboru, zgodnych z zainteresowaniami uczniów.
 - Wypracowanie „wspólnego frontu” przez nauczycieli, uczniów i rodziców na temat korzystania z urządzeń elektronicznych oraz cyberprofilaktyki.

- Dawanie przez nauczycieli (zarówno rodzicom jak i uczniowi) dobrej, wyczerpującej informacji zwrotnej nt. umiejętności, rozwoju i zachowania ucznia.